Γράφει ο Γιάννης Μαρίνος

Δημοσιεύθηκε στο Βήμα την 1η Μαρτίου 2014

News

Ειδήσεις που δεν θα ακούσετε σχεδόν ποτέ από την τηλεόραση και σπανίως θα συναντήσετε στο Διαδίκτυο

 

Οι απομένουσες ελληνικές και ξένες βιομηχανίες κλείνουν ή εγκαταλείπουν την Ελλάδα για τόπους με λιγότερη αντιδραστική και διεφθαρμένη γραφειοκρατία και με σκόπιμα αντικίνητρα  στην ανάπτυξη. Οι χαλυβουργίες μας σημειώνουν τεράστιες ζημιές και χρειάστηκε να κατεβάσουν ρολά για να ξυπνήσουμε ξαφνικά, τα ναυπηγεία έχουν μείνει χωρίς πελατεία και με συνεχώς διογκούμενες ζημιές, η βιομηχανία ζάχαρης καταρρέει ασφυκτιώντας από ζημιές και υψηλό κόστος, κολοσσοί όπως η 3Ε (Coca-Cola), ο όμιλος Στασινόπουλου κ.ά. μεταφέρουν την έδρα τους στο εξωτερικό, για να βρουν άφθονες και φθηνές τραπεζικές πιστώσεις και ευνοϊκότερη φορολόγηση. Οι βιομηχανίες αλλαντικών ζουν πόλεμο αλληλοεξόντωσης, ενώ οι αλυσίδες τρώνε τα μικρά σουπερμάρκετ. Σε χειμερία νάρκη οι ορεινοί τουριστικοί προορισμοί στην Ελλάδα, αγώνας δρόμου για τις τράπεζες που προσπαθούν με ανακεφαλαιοποίηση και νοικοκύρεμα να ανακάμψουν, ακινητοποιημένα 200.000 αυτοκίνητα λόγω κρίσης. Ολα αυτά στις οικονομικές σελίδες μιας ημέρας. Και μόνες παρήγορες ειδήσεις ότι ο ντάκος και τα κριθαροκούλουρα στηρίζουν τις αρτοποιητικές εταιρείες της Κρήτης, όπως και η αυξημένη αδειοδότηση για λειτουργία νέων καφετεριών, σουβλατζίδικων, ταβερνών και κομμωτηρίων.

Αντίθετα, στη διεθνή οικονομική σκηνή συνεχίζεται η πορεία ανάπτυξης και ανταγωνισμού σε πλανητική κλίμακα. Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Fiat μετά την εξαγορά της αμερικανικής Chrysler πατάει γκάζι με ανάπτυξη της θυγατρικής της Alpha Romeo. Νέος γίγαντας στη βιομηχανία του κινηματογράφου δημιουργείται στη Βρετανία. Σε τροχιά ανάπτυξης επέστρεψε η παγκόσμια βιομηχανία παιχνιδιών με αμερικανική κυριαρχία (και στην Ελλάδα ευπλοούν η Jumbo και ο Μουστάκας, πουλώντας όμως παιχνίδια εισαγόμενα από το εξωτερικό!). Νέο μοντέλο ταξί θα εισαχθεί στο Λονδίνο, παραγωγής της ιαπωνικής Nissan, αντί των βρετανικής παραγωγής από τη Leyland. Θα κυκλοφορήσει παράλληλα με τα κινεζικών συμφερόντων ταξί της London Taxi Co. Κινεζική πρωτοκαθεδρία επιδιώκεται επίσης από τη Huawei σε βάρος της αμερικανικής Apple και της νοτιοκορεατικής Samsung.

Ενας ζωντανός κόσμος παραγωγής που αυξάνει τα εθνικά εισοδήματα, δίνει δουλειά σε εργατικό δυναμικό και αυξημένες αποδοχές, μεγαλύτερη σιγουριά για το σήμερα και ελπίδα για ένα ακόμη καλύτερο αύριο.

Εμείς αδιαφορούμε, αν δεν πολεμάμε την επιχειρηματικότητα, θρηνώντας υποκριτικότατα για την ανεργία και την αυξανόμενη φτώχεια, ενώ τα κόμματα αλληλοϋβρίζονται και πλείστα ΜΜΕ ανοητολογούν διυλίζοντας άνευ αξίας δηλώσεις και καταστροφολογώντας σε κάθε ευκαιρία που τους δίνεται για να αυξήσουν ακροαματικότητα και τηλεθέαση, και ας συμβάλλουν έτσι στην αποδυνάμωση της χώρας, στην υπονόμευση της ούτως ή άλλως χαμηλής κοινωνικής συνοχής και δίνοντας βήμα σε κάθε λαϊκιστή που υπόσχεται λαγούς με πετραχήλια αλλά και σε κάθε καταστροφολόγο. Ο αντιμνημονιακός λόγος συνασπίζει τα δύο άκρα τροφοδοτώντας με επιχειρηματολογία την αναβιούσα τρομοκρατία που μας απειλεί και πάλι, όπως και ο επανεμφανισθείς Εγκέλαδος.

Πότε η εθνική συνεννόηση και συνεργασία θα σταματήσει τον κατήφορο της χώρας όπως το κατόρθωσε ο Ελευθέριος Βενιζέλος το 1909; Και όταν η εθνική ενότητα κατατρόπωσε την ιταλική εισβολή το 1940; Όταν δηλαδή τη διχόνοια παραμέρισε το εθνικό συμφέρον.

Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ